Design

Lustigt att jag skriver här idag. Men jag har sett att det e nån som hittat hit. Det är ju superkul men jag bloggar nu på Deasfoton.blogg.se. Här fixar jag mina designer som kommer komma på min andra blogg (;
Klicka här så kommer du till deasfoton.blogg.se

JAG FLYTTAR



Nu tänker jag äntligen öppna min nya blogg. KLICK!


Nya grejs

Hallå
Sorry för låg uppdatring, det blev ingenting igår. Vi bakade cupcakes igår, dom blev jättelyckade. 4 imorse åkte dom hem till norrland igen. Det var fasen hjärtskärande, ville verkligen inte sluta umgås. Ville så gärna vara med dom några dagar till. Får hoppas dom kommer i sommar ist!

Tänkte iaf lägga upp lite bilder på nya saker i rummet. Har fått nya gardiner också och prydnadskuddar men det får komma i ett annat inlägg.




xoxo

Lördag

Hej hej
Sorry för låg uppdatering, har varit med kusinerna hela dagen. Först tog vi en promenad ner till centrum och sen såg vi på film hela dagen. Mys!
Imorgon tror jag att jag o Emma bakar lite cupcakes. Sen vet jag inte vad vi hittar på. Kanske tar en springtur? Nä, vi får se helt enkelt.

Bjuder på en bild på Emma (:

Foto av: Dea  Kamera: Nikon D3100

xoxo Dea

And all gods children gonna sing, sing gonna sing

Hallå på er!
Har inte blivit mycket bloggning idag. Var hemma från skolan pga huvudvärk men jag kommer troligtvis imorgon. Har råpluggat också så nu är jag nästan klar med engelskan, klar med första delen av matten och sen kan jag alla glosor. TOPPEN! Nu är det bara o plugga till svenskan, göra estetuppgiften och läsa ut boken som är kvar.

Fick hem lite nya grejs idag. Mina nya fina gardiner har kommit, mina kuddöverdrag (som kan användas som prydnadskudde eller vanlig kudde) och min Carpe Diem skylt som ska vara på väggen. Superfint! Sen drog jag till second hand också så jag fick hem en liten väska också som kommer bli superfin till sommaren.

Imorgon är det STORA nyheter för då kommer bästaste kusinerna, Frida, Emma och Alexander. Det ska bli skitul att ha dom här över helgen, vi har inte setts på 2 år. Helt sjukt. Anyway, imorgon smäller det och attans vad kul vi ska ha!

Superdålig bild men det är bara den jag har o bjuda på. Togs igår.

Kamera: Nikon D3100 På fotot: Jag

Nu blir det greys!

Nu blir det att kika lite på greys anatomy.


Rummet

Avbröt pluggandet genom att plocka upp kameran för att ta lite bilder på rummet. Visade dock inte hela rummet eftersom jag inte har dom rätta gardinerna och att jag har några grejer på golvet som jag inte är klar med att lägga någontans ännu. Men här är en liten sneakpeak.











En liten titt. Nu måste jag verkligen plugga. Har hur mycket som helt o göra.
Ha det så bra! Föresten, blogg.se strular så alla inlägg som jag postar kanske inte kommer upp, det är något knas..



Klart!

Nu är allting fixat i mitt rum. Jag har fått ny matta, nya detaljer, blommor, mublerat om och rensat bokhyllan. Snacka om att rummet blev dubbelt så stort när jag ställde skrivbordet på ett annat sätt. Ska såklart ta lite bilder på några grejer jag vill visa upp. Beställde hem örngott och gardiner + en carpe diem skylt. Är verkligen jättenöjd och jag fick dom färger jag ville ha. Vitt med lite ljusrosa i färgen. Superfint!
Men nu ska jag plugga, sen ska jag sova.

Humör

Vilket humör är du på idag? Kom på att jag kunde köra lite humörinlägg varje dag så kommentera vilken bild du stämmer in på idag. Eller det kanske är flera bilder?




Kommer ingen vart

Kommer ingen vart men nånting. Vet att jag måste plugga men orkar inte, vet att jag måste städa men orkar inte och jag vet att jag borde ta bort sminket men jag orkarn inte. Är helt otroligt slut. Tror inte jag orkar blogga något mer idag. usch vad jag är trött. Vi får höras imorgon!


Hemma + stök

Hej hej
Hemma från lägret nu. Superkul hade vi. Orkar inte dra upp allting vi gjorde men jag måste verkligen ge tummen upp för tjejerna som fixade allting i köket. Jättegod mat. Sen var ledarna också jätteduktiga.

Funderar på att göra om mitt rum och jag vet exakt hur jag vill ha det, men det kommer ta tid. Ska ha kvar färgen jag har på väggarna men jag ska mublera om alla möbler och köpa in lite nya grejer. Vill få rummet ljusare! Tror jag vill ha vitt, ljusroa, lila och trä i fokus.

Spännande på att se hur det blir. Såklart blir det en massa bilder, har redan köpt in lite grejer som jag tänkt använda men som jag inte visat upp i bloggen ännu. Håll utkik!


Alexandra Gästbloggar.

Hejsan! Jag är Dea´s syster Alexandra som gästbloggar lite för att hålla bloggen uppdaterad.
Jag ska åka 15.30 till min bästaste vän Patricia och sova över. Ja, jag har väl inte mer att säga än att besök gärna min blogg crazymusicfreak.webblogg.se hejrå!

Hallå


Dagens bästa: Att jag ska på läger
Dagens sämsta: Att det snöade lite idag
Dagens låt: What the hell - Avril Lavigne
Dagens vill ha: MVG
______________________________________________________________________________________

Tänkte visa upp mitt lilla örhänge i form av en groda. Det är jättegammalt, min mamma har haft det innan. Nu blir det här mitt sista inlägg innan jag åker. Kanske dyker det upp ett blogginlägg från syrran. Men nu måste jag packa klart.
Ha det så bra, så ses vi på söndag eller måndag!


Fredag

Hej alla glada och mindre glada.
Hur är det idag? Själv är det bara bra. Ska ha lite case med Amanda och Moa nu. Tänkte försöka planera klart idrottspasset som jag och amanda ska hålla. Det kommer bli superbra. Jag tror att min syrra får gästblogga över helgen, vi får se hur det blir. Eller så får bloggen ligga nere en stund och sen byter jag blogg när jag kommer hem. Hur låter det?



Dreams



Nu säger jag godnatt. Har nyss insett att AIK förlorat så nu måste jag sova. Orkar inte sitta uppe. Tusan också att AIK förlorade, hur tråkigt som helst.

Bloggar nog mer imorgon
Godnatt

Packning

Har nyss packat klart. Blev 2 stora bagar med grejer. Helt otroligt hur mycket packning man får ihop när man bara ska vara borta i en helg. Det här blir nog det näst sista inlägget innan jag åker. Slänger in ett imorgon tror jag och en outfit bild...kanske.

Ha det så bra!

Inspiration #3 Färgklick

Hallå!
Här kommer ett litet inspirationinlägg. Kollade runt lite på Make up store och hittade en massa söta grejer. En grej jag fastnade för lite extra var dom fina Make-Up-väskorna som fanns i en massa olika fina färger. Själv är jag en tjej som har ganska entoniga färger på mej. När jag har ett par svarta tights tar jag göra jordfärger till eller bara svart i värsta fall. Nu säger jag inte att det inte är snyggt men ibland borde man kanske ta en färgklick till. Så när man ska sminka sej eller nåt kan man ha en fin sminkväska som piffar upp lite för stunden.


Den till vänster kostar 195:- och den till höger 350:-


Dagen



Tights - Vero Moda │ linne - H&M │ Tröja -minns inte │

Dagens bästa: Vädret
Dagens sämsta: Allt plugg jag fått o göra
Dagens låt: Till the world ends - Britney Spears
Dagens vill ha: Allt jag behöver för o göra om i mitt rum

Hallå
Hur är det idag egentligen? Har skrivit två korta inlägg som absolut inte var så roligt tror jag. Har varit i skolan hela dagen, slutade klockan tre och drog hem. Runt 7 ska jag försöka ta mej till kyrkan och gå på högmässa en halvtimme innan jag åker hem och pluggar som en galning. Ska sätta mej ner med engelskan också.
Idag är det vår föresten. Hur skönt som helst o kunna ha på sej spetstights utan att frysa ihjäl och kunna ha kortärmat i skolan. Snart dyker nog skinnjackan upp och solbrillorna.

Ska försöka öppna den nya bloggen också! Håller på o fixa designen och flytta över en del inlägg också. Hoppas det blir lyckat.

Kommentarer?

Känns så otroligt meningslöst o blogga när man har runt 40 besökare varje dag och sen ingen som kommenterar. Supertråkigt. Jag lovar, att om ni kommenterar mer kommer jag uppdatera mer och då kommer jag såklart bli peppad att blogga. Nu känns det som sagt bara tråkigt och meningslöst.




Mycket o göra?

Har ganska mycket o göra i veckan som kommer och nästa vecka. Eftersom jag inte kommer ha någon tid o plugga i helgen så måste jag försöka bli klar med allting den här veckan och jag har ont om tid. Ska till kyrkan ikväll klockan 7 och sen imorrn ska jag packa för fredagen. Mycket. Sen ska jag sjunga imorgon också så då kommer jag inte ha tid till att plugga nånting. Hur fasen ska jag göra?


Träning

Hallå
Vaknade av att det var strålande sol ute och plusgrader. Åh nu är våren äntligen här! Tror jag ska skrika av lycka haha. Har varit i skolan hela dagen och haft lektioner där det har gått segt men helt okej faktiskt. Det var på spanskan det var lite hemskt. Tänkte ta upp kameran och fota lite innan jag äter och drar till träningen. Blir bodypump idag, riktigt jobbigt men riktigt skönt också.
Ska köpa lite träningskläder också som ser mycket snyggare än vad jag tränar i idag. Har inte riktigt hittat något än men jag visar upp det i bloggen så fort jag kan!



Seriestorm

OMG jag kollade runt på kanal 5 och upptäckte hur många bra serier som börjar gå och som redan går! I onsdags började Greys Anatomy och Hellcats har börjat för några veckor sen. Jag har redan sett några avsnitt men nu är det på tv. Sen på toppen av det så börjar Gossip Girl´s nya säsong.

Hellcats - Söndagar 18:05 på kanal 5
Gossip Girl - start 10/4 19:00 kanal 5. Varje söndag
Grey´s Anatomy  - Onsdagar 21:00 på kanal 5.
Off the map - Onsdagar 21:55 kanal 5


Monday



Dagens bästa:
Mitt hår
Dagens sämsta: Snön
Dagens outfit: Enkla jeans - H&M, grått linne- H&M, mörkblå tröja - CUBUS, strumpor
Dagens vill ha: Sommar
Dagens låt: Hot - Avril Lavigne


____________________________________________________________________________________________________

Idag är det snö ute, ingen sol och måndag. Allting på samma gång. Gillar inte direkt måndagar, dom är alltid så sega och tråkiga. Tänkte träna senare idag men det blir ist möte med en grupp. På fredag åker jag föresten till ett litet helgläger. Kommer tillbaka på söndag så då vet ni att det inte kommer bli någon bloggning.

Bilder

Hej hej.
Tänkte lägga upp lite bilder sen igår. Var som sagt o firade Elin på hennes födelsedag. Var jättetrevligt. Tog lite bilder men nästan alla är hur dåliga som helst. Men här är iaf två bilder.




God morgon

Hur är det idag? Själv ska jag plugga som tusan, svenskan måste göras klart och sen får vi hem lite gäster. Ska visa upp lite bilder sen igår också så fort jag laddat in dom i datorn. Inga bra bilder, ingenting var någonsin still haha. Men men vi får se hur det blev.
Ska teckna idag! Är så otroligt taggad över att börja på en ny teckning så det kliar i fingrarna. Ni får kanske se resultatet sen om det blir bra (;

Nej nu måste jag börja.



Sent inlägg

Hallå.
Tänkte bara höra av mej. Det blev inte så mycket bloggning idag men jag har mina små skäl. Det blev en massa pluggning, fixar klart en svenskauppgift (som dock går otroligt segt) och sen lite matte. Sen runt 6 åkte jag till Elin och firade henne på födelsedagen. Vi gav henne världens sötaste lilla hamster. Har faktiskt tagit några bilder så dom kommer upp imorgon.
Vi hörs imorrn!
Godnatt (:

Salt i såren

Usch vilken dag! Har hur ont i magen som helst och sen snöar det också. Åkte hem från skolan runt 11, vilket var ett smart drag tror jag. På toppen av det skar jag nästan av mej halva fingret när jag skar äpple till marsvinen. Fråga mej inte hur det gick till.
Sitter just nu och äter mjölkchoklad och snackar med the family. Syrran drog och shoppade med en kompis så jag e lite avis på henne.
Det blev ingen outfit bild. Jag försökte men det blev suddigt o konstigt. Får försöka senare igen.





What are words

Hittade en helt underbar låt som handlar om en kille som friar till en tjej. Sen är tjejen med om en bilolycka och blir handikappad. Nu sjunger han att han tänker stanna kvar med henne även om hon är såhär sjuk. Så underbar text. Man bara gråter ju!
Säger hejdå och godnatt med den här låten.






Inspiration #2


Ett par riktigt snygga skor från H&M för 299:- Kan bara föreställa mej när jag skuttar runt i dom i sommar. Åh vad det skulle vara härligt!

Bara mjölkchoklad

Äntligen hemma! Eller tja, det var inte så farligt det var faktiskt riktigt kul. Kom nyss hem, åt på max innan. Ibland är det faktiskt ganska gott. Tur att man inte äter där så ofta.
Sitter nu med några goda praliner och en god latte samtidigt som jag tittar på 2/5 män. Ska byta i marsvinens bur också innan jag kan ta kväll.
Det blev ingen outfit bild, han tyvärr inte det.


Kan bjuda på en fin bild på iris, det hänger ihop lite iaf. Minns ni vad lite päls hon hade förut? Klicka för att komma till inlägget